Jan 7, 2009

My 1st MS Paint Artwork

0

MS Paint, atau lebih senang di kenali sebagai paint adalah sebuah software yang memang telah disediakan kepada setiap pengguna window xp dan vista. jika sesiapa masih lagi samar-samar apa itu MS paint, di bawah ini merupakan screen shoot perisian MS Paint ini.



MS Paint - Window XP...



MS Paint - Window Vista...


haa...dah ingat bukan? mesti kita terbayangkan sewaktu kita sekolah rendah menggunakan paint sebagai tempat kita melukis rumah, pokok, rama-rama. dan jika dalam klas komputer sewaktu sekolah rendah dahulu, melukis dengan menggunakan paint adalah kegemaran ku.

tetapi, itu zaman sewaktu sekolah lagi. kini, aku telah melukis kembali menggunakan paint dan kali ini agak berbeza kerana aku telah di dedahkan dengan artwork artist dalam youtube dengan menggunakan paint sebagai tempat mereka melukis dan mewarna menjadi sebuah gambar potret. aku banyak belajar dengan merujuk dalam youtube kerana di sana saja lah aku dapat belajar mencuba teknik-teknik photoshop yang baru. tetapi, kali ini aku menggunakan youtube sebagai rujukan aku untuk menghasilkan satu artwork berasaskan MS Paint.

mungkin ini merupakan percubaan pertama aku, tetapi aku tak akan berhenti disini malah aku akan cuba menajamkan lagi skill aku dalam bidang yang aku minati.

ini je lah yang dapat aku kongsi dengan korang artwork pertama aku dengan menggunakan MS Paint dengan menggunakan Chipmunk sebagai model aku... hahaha...

sebelum


selepas




Ops!!lupa nak bagi tau...teknik di atas ni boleh jugak di buat dengan menggunakan adobe photoshop dengan menggunakan vector filter. memang mudah kalau menggunakan photoshop, tetapi cabaran itu tiada!hahaha...

kalau nak tengok bagaimana proses vector effect dengan menggunakan MS Paint, anda boleh lah klik di sini <<--- yang ni tahap profesional!!

0 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)