Jan 29, 2009

Bas Oh Bas

0

kelmarin, 27 JANUARI merupakan hari pemergian sayang sekali lagi. satu pengalaman baru yang aku alami. kebiasaanya, aku pergi bersama-sama dgn nya, atau aku pergi bersendirian. tetapi, kini agak berlainan sedikit kerana aku pergi untuk menghantar nya ke stesen bas dan melambaikan tgn kepada nya yang berada di dalam bas. aduh! perasaan meninggalkan dan di tinggalkan agak berlainan.

huhu...rileks2...bukan kene dump atau ape pon. cuma berpisah untuk jangka masa dalam sebulan lebih dan insyaAllah bulan 3 nanti sayang akan kembali ke KL kan!i miss u so much baby.

baik, topic utama yang ingin aku ketengah kan ialah, Transnational makin sux? hurm...inilah yang dapat aku rasakan ketika balik ke johor hari tu dan menghantar sayang. tak kira di pudu raya ataupun jalan duta, mereka punya susun atur sungguh bercelaru dan kelamkabut. mungkin perkara ini tidak dapat di alami jika anda menaiki bas biasa, tetapi jika double decker? mmg terasa sungguh kelamkabut.

seat yang tercatat dalam tiket jauh sama sekali dengan seat yang kita duduk. mungkin kerana bas Transnational semakin berkurangan atau mereka ingin convert menjadi semua bas double decker?seat bas double decker yang baru ni pon agak tidak selesa kerana agak sempit jarak penumpang depan da belakang, so maksudnya mmg kaki aku akan terkeluar la.(kaki ku panjang!haha)

dan satu lagi masalah, tempat aircond die macam x strategik! kerana ia bukan terletak di atas kepala penumpang seperti yang kebiasaanya. tetapi, ia berada di tepi penumpang yang duduk di tepi tingkap sahaja. so, mana yang duduk di sebelahnya tidak akan merasakan aircond yang sepatutnya. tentang beg letak di dalam tu, aku merasakan agak sesak. lebih elok jika di letakkan di boot bas tu.(eh...bonet?ala...tempat letak beg tu la) sebab, ketika penumpang ingin masuk dan keluar bas, langgar melanggar akan berlaku dan mana yang rasa die jahat, akan mengambil kesempatan terhadap orang yang lemah.(contoh, penyeluk saku) nampak nya pihak pengurusan Transational agak memandang remeh akan perkara ni kot.

okeh...off topic pasal tadi...cukup la..aku ni sape kan...cuma ingin menyampaikan perasaan tidak kepuasaan hati sebagai seorang pengguna.(dulu aku ahli kelab pengguna waktu semester 2.haha)

urm...okay, sayang kat jitra sana, jaga diri elok2. dgr cite banyak kes pecah masuk rumah kan? jgn jadi macam abang taw. rumah tu jaga elok2. pastu, kalau rajin, potong la rumput depan uma tu. hehehe. miss u so much!

0 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)