Jul 14, 2009

Nokia Vs Sony

2

pagi tadi pada ketika aku masih lagi dalam angau-angau mimpi-mimpi(walaupun tak mimpi), tiba-tiba aku dikejutkan oleh 1 panggilan...oh man!!ngantok ni...potong stim betui! tertera di kaca telefon nokia 6070 yg susah nak tekan(btw,nokia disko dah xleh pakai...jahanam tahap rabak dah).

"hendra dah bangun belum?
"dahh..."(bohong sunat)
"urm...hendra ada nak pergi pernec ke ari ni?"
"urm...tak kot...tengok dulu...kalau siap report pergi la dalam petang cikit"
"ooo...ok...nak hp baru?"
what!omaigosh!!!dari separa sedar terus segar bugar mata aku...
sambil sengeh-sengah jawap hp macam kerang busuk...dan aku mengatakan "naaakk"
"ok, pukul 6 ejas sampai kat kelana jaya"
"orait"

huh...hp baru...waaaw...aku tros berangan yang bukan-bukan...adakah iphone?adakah sony xperia...adakah nokia xpress music...ohhh...sudah...sudah...lupakan angau...sekarang tiba masa untuk berkerja...buka laptop dan masuk ke web https://www.mobile88.com... hurm...nokia atau sony atau motorolla...

sebelum ini, aku telah menargetkan diri untuk menuka model hp ke sony ericson...jom kite tgk senarai yang aku idamkan...

i) sony ericson k810i
ii) sony ericson k800i (yg ni ramai sangat orang pakai...naik benci pon ade gak...tapi model ni la plg banyak berjasa mengsnap gambar aku)
iii)nokia 6280 (ini adalah hp idaman aku selepas SPM...sungguh aku minat sangat)
iv) motorolla v3i

ini adalah hp yg aku target pada ketika dahulu...tapi, setelah mengepost buletin di maispes dan status di pesbuk, ramai orang menyuruh aku untuk mengambil model nokia...
i) aku suka pasal nokia sebab tahan lama(mmg tahan...hp disko aku ni sejak aku form4)
ii) lepas tu aku suka pasal nokia ni sebab dia banyak model dan cun2 belaka(kalau tolak kedai balek pon harga maseh tinggi)
iii) dan yg terakhir aku suka sebab nokia lebih banyak suport file...

tapi yg aku xsuka mengenai nokia ni sebabnya
i) camera dia ada bintik-bintik (selepas di tranfer ke pc) xcaye korang wat la(sony smooth je)

aku suka model sony sebabnya :
i) murah
ii) camera mmg mengancam...
iii) sound ok...(tapi model xpresmusic yg baru sound diorang dah sama taraf...hebat gak nokia ni)

ok...dan keputusannya, aku pon tataw...hahahhaa...tapi tadi aku dah wat banyak review...dan aku minat kat 2,3 model ni...antaranya...nokia 5610,nokia 5320 dan nokia 6220...tapi aku tawar hati nak amik nokia 6220 sebab abah aku guna hp ni...tapi aku minat gile! kat model ni sebab spec dia mmg bagus...banyak function...ada GPS!hurm...aku akan take note utk ini...si acapan menyuruh aku utk mengambil nokia 5800 xpresmusic...tapi aku rasa macam tak nak(sebenarnya tak mampu buat masa sekarang)haih...xpe la...petang ni aku survey dulu...kalau jadi aku grab je la...kita tgk plak promoter diorang...hebat tak dalam melamar nafsu aku...

btw, kamis ni bday aku...dan celcom masih belum hantar msg bday...damn!!aku nak free call/msg seminggu!!!arghhhh!!!!(inilah jadinya selepas last menet aktifkan xpax...ye la...dulu gatal sangat pi tukar celcom blue...)

ok2...nak mandi...nanti update lagi...adios~


2 cemuhan:

sony sony sony sony sony sony sony sony sony x 10000000

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)