Feb 10, 2011

Ulasan Perlawanan Persahabatan Malaysia vs Hongkong

2

http://imagecache.soccerway.com/new/teams/150x150/1442.gif VS http://cache.images.soccerway.com/new/teams/150x150/1100.gif


Dibawah ini ada sedikit ulasan perlawanan persahabatan antara malaysia dan hong kong. Walaupun kehadiran penyokong yang tidak beberapa ramai di stadium, sokongan dari penyokong di stadium pada malam itu sungguh menggamatkan suasana.

Keputusan penuh : Malaysia 2 - Hongkong 0

Malaysia dengan jersi biru pada perlawanan malam ini dan hongkong berjersi merah.

Analisis separuh masa pertama.

Kebanyakan pemain malaysia banyak membuat percubaan, cuma finishing yang tak beberapa kemas dan juga penjaga gol hongkong pantas membuat tindakan. Gol yang dihasilkan oleh Kapten Malaysia (Safiq Rahim) terhasil dari kesilapan pemain pertahanan hongkong pada minit ke-43.

Analisis separuh masa kedua.

pada awal separuh masa kedua, pemain hongkong mula mengatur serangan dengan menggasak pemain pertahanan malaysia dgn membuat beberapa percubaan. tetapi hasil kecekapan keeper malaysia (khairul fahmi) pantas menyelamatkan bola di saat saat genting. pada pertengahan separuh masa kedua, permainan semakin perlahan dan banyak berlakunya pertukaran pemain gantian. pada lewat permainan, pemain malaysia banyak melakukan percubaan dan akhirnya pada minit ke-91, amirul hadi zainal telah menjaringkan gol kemenangan malaysia hasil hantaran cantik dari pemain gantian sabree abu. TAHNIAH BUAT PEMAIN HARIMAU MUDA MALAYA!

Man of the match: -Safiq rahim.

Analisa perlawanan :


Malaysia Hongkong
Possession 55% 45%
Short on target 11/7 7/4
Card 1 kad kuning ` 2 kad kuning


gol pertama malaysia pada minit ke-44



gol kedua malaysia pada minit ke-91



ps - ini membuatkan aku rasa macam nak beli je jersi malaysia bile gaji masok nanti...

2 cemuhan:

bkn harimau muda la.. harimau malaya/malaysia

halamak...salah2 tulis...ehehe...tq Anonymous

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)