Jun 30, 2010

Zaman Dolu-Dolu

2

http://photos-p.friendster.com/photos/02/07/13627020/32835823212282l.jpg

tadi time xde keje,saja2 nak blog walking...terberenti kat post blog ecah cari pasal...cerita pasal kenangan zaman kecik2 dulu...bila nak di ceritakan memang panjang lebar la...ok...meh aku cerita benda yg paleng aku extremely addict...KOMIK!hahaha...ok...kalau nak di ceritakan, aku ni si pengumpul komik...dan dalam bilik aku ni boleh dikatakan sebagai mini perpustakaan komik...hahaha...tapi sayangnya time tahun lepas, komik2 aku ni di serang anai-anai...rasanya lebih dari 30 komik dari jenis doraemon sampai la ke anak-anak sidik musnah di makan anai-anai...sadis skali... :(
tapi nasib baik koleksi mutiara naga atau lebih di kenali sebagai dragon ball aku masih elok lagi... :)
ok,meh tengok sikit koleksi dragonball aku... :)

episode 1-43 termiss episode 5,6,8...lain lengkap...sory...ini barang wa tanak jual ok...koleksi peribadi ni...hahahaha...
antara komik feveret koleksi aku yg lain, dragon quest atau nama melayu dalam komik tu...misteri naga...banyak jugak la lagi komik yg aku ada...dari jepun, hong kong sampai la ke malaysia...tapi kebanyakannya dari jepun la... :)
ps - kalau u'oll nak tau, setiap akhir bulan aku akan menunggu keluaran terbaru komik dragon ball...dan bila dah keluar, aku akan meng-paw mak atau abah aku kat kedai buku untuk beli komik2 ni...hahahaha...

ok,bila aku dah addicted to komik ni, aku pun mula lah suka untuk melukis...dari lukis orang petak2 sampai la ke bulat2...akhirnya aku dapat la melukis muka orang yg real walaupun nampak agak kekok sikit...tapi seriously, aku mmg minat melukis dulu...sampai kan aku pernah wat bisnes...lukis satu gambo, upah dia rm3...stedi x??tapi kejap je aku buat sebab xpenah ada orang nak beli...hahahahah...sepanjang bakat terpendam aku ni wujud, aku tak pernah dapat apa2 pengiktirafan pun...dalam pendidikan seni skali pon, aku jarang dapat A...slalu dapat B ngan C je...ape la pasal aku pon tak tau...hahahaha...tapi bile tibe skola aku wat pertandingan next top artis, aku hantar la karya aku...xsilap aku lukis gambo pempuan kot...aku main lukis je...tapi wat lukis gambo orang real la...bukan outlineje...tup2 aku dapat 2nd runner up...stedi gak...padahal aku lukis tu saja2 ja...hahahah...tempat pertama cikgu kot kalau aku xsilap...dia lukis gambar burung...mmg aku kalah la kalau lawan dgn cikgu...hahahah...cikgu tu pernah propose aku amik pendidikan seni time spm...tapi aku xnak...tolak awal2...hahahah...sebabnya aku xsuka wat folio...benci gila...ok, xbanyak la...tapi korang tgk la serba sedikit gambo yg aku lukis...semuanya guna drawing pen...mana yg color tu aku guna megic kaler ngan water kaler... :)



sekarang? benda2 ni aku dah tinggal...hhahaha...lagi2 melukis ni...lama gila aku xpegang pensil melukis...sobsobsob...


kepada @peco...update la blog lagi...lagi...lagi... :">

2 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)