Jun 25, 2010

Penantian Yang Terlampau Oh RESULT POLIMAS

0

SEBELOM NAK BACA NI...PERINGATAN...SILA BACA SAMPAI ABIS OK??

mulai 16 jun sampai la 21 jun aku mengalami masa masa yang amat teramat yg amat amat sangat berat bagi aku...bende yg boleh menimbulkan kemarahan macam meletusnya gunung berapi fuji kat negara nippon...ok...aku cerita dari a-z...

seperti yang dijanjikan oleh LAMAN WEB POLIMAS, ia akan mengeluarkan result sesi Jan 2010 pada 16 JUN 2010...dan aku menanti tarikh tersebut dengan hati yang sabar dan tenang...pada malam 15 Jun, aku berjaga semata-mata untuk melihat result aku yg tak seberapa tu...tepat jam 12 am, aku cuba buka...tapi loading lambat...bisik hati ku, maybe ramai orang bukak web poli kot...ok la...pukul 1 nanti aku bukak lagi...aku keluar dari web poli, dan bermain fb...dalam pukul 1 lebih, aku ty bukak lagi...dan masih sepeerti tadi...lembab nak mampos...so aku mengambil keputusan untuk lepak sampai kol 2.30pg tgk worldcup...dalam pukul 3pagi, aku try cek lagi...masih lembab macam tadi...aku giveup..dan aku pon bombom...malaih nak pikiaq lagi pasal result...

17 Jun - aku berjaga dengan begitu awal...dalam pukul 7 aku dah bangun semata2 nak tengok result...bukak dan hasil nya tetap sama...macam HARAM!lembab nak mampos!!last2 keluar server time out!nohorommm...betul2 menguji kesabaran aku...tak lama lepas tu,aku di kejutkan oleh seorang kawan aku di fb...dia mengatakan bahawa aku mendapat hpnm 3.++...aku pon cakap...HAH!!biaq betui...nipu jaa lebih...cettt!!!tak lama lepas tu, ada seorang kawan aku call...ocep (bukan nama sebenar) dia kata... "wei hend, lah gemuk (bukan nama sebenar) jumpa database result...hg dapat 3.++"...aku pon..."hah!biaq betui!!wei wei...apa dia punya link...aku xcaya...aku nak tengok sendiri..."ocep pon kata, "hg masok ni... www.facebook.com/hendrastar (bukan link sebenar) aku pon dengan pantas menekan papan kekunci external nipis aku yang berjenama e-MAG...tediaaaa...bisik hati ku...segala macam database result dari semua jabatan ada nih...dalam hati ku berbisik "bodoh gila admin poli ni xreti nak bubuh security ke,xpun set pirority kaa...kan dah senang kami nak jumpa"...dengan gembira aku mengdownload segala result2 tu...dan aku pon dengan berbesar hati nya melihat result aku dan neehhhh!!!sama ngan apa depa kata... 3.++...ingatkan dapat 4.00 tadi...cehhh...pastu aku terintai result budak2 lain...heh...ampa xleh cek lagi, biaq aku cek kan ampa punya noohh...(aku senyum dengan sinis) oh aku terlupa...perbualan aku dengan ocep masih xhabis lagi..."wei hen,hg bagi sat login window web pakcik kaya (bukan nama sebenar) tu...kami nak upload masok dalam tu...nanti senang student lain nak cek result depa" aku pon bagi tanpa segan silu..."eh eh...lagi satu...hg upload sat database yg besaq2 tu...internet kat sini lembab nak mampos macam siput laut!" ocep meluahkan perasaannya kepada ku...aku pon kata...wokey!bereh...nanti aku upload kan jugak...lalu, kami pon melakukan kerja2 murni tersebut demi kebaikan semua...petang tu,segala kerja2 upload selesai...lega...lepastu aku cek la result aku...masokkan ic ngan no metrik kad aku...tet! keluar la pulak msg ni...

"Jika keutusan peperiksaan anda TIDAK DIPAPARKAN anda mungkin : memasukkan NOMBOR KAD PENGENALAN yang salah ATAU anda belum memjelaskan yuran ATAU anda belum memulangkan buku ke PERPUSTAKAAN POLIMAS. Sila hubungi Unit Peperiksaan POLIMAS di talian 04-9146166 atau 04-9146100 samb. 6410 (Unit Peperiksaan) POLIMAS sekiranya menghadapi masalah. "

aku pon termencarut la jugak kan...wtf!sejak bile aku xbayaq yuran!!setiap sem aku bayaq!!dan paleng harem skali...sejak bila la pulak aku pinjam buku kat libary polimas tu!!paleng lama aku pinjam 4 hari je...lepas tu aku pulang kan balek!aku pinjam pon sekali je waktu sem 1(time tu saja2 nak try jadi budak pandai)!!haram jadah!!aku pon lantas memesej ocep..."weh ocep...awat result aku cek dia tulih aku xbayaq yuran?wtf!" ocep reply "i dunno la...maybe database poli problem kut"xpa2...aku sabaq...

18 Jun - aku try cek lagi web polimas...masih lembab macam haram! pastu aku update status kat fb...tedia..bukan aku sorang...ramai gila yg xleh cek result lagi...

19 Jun - aku ternampak ada orang update status fb depa...dia tulis dia tak pernah pon xbayaq yuran ngan xpulang buku kat libary...tapi bila cek result dia tulis yg dia xbayaq ngan xpulang buku...ooo...nampaknya aku ada geng...dia budak jabatan perdagangan...xlama lepas tu aku tgk makin ramai orang ada masalah yg sama...dan kebanyakannya depa dari JABATAN PERDAGANGAN...aku xtau apa maslaah jabatan perd ni kat polimas...tapi xkan la sebab jabatan ni student plak yang kena? main2kan masa depan student ka POLIMAS ni??jeng jeng jeng...aku reply status budak2 yg jadi mangsa...aku kata kat depa..."sabaq2...bukan ampa sorng ja ada masalah ni...xpa la...macam ni...20 Jun ni, kalau xleh cek gak,ramai2 pakat call polimas...tanya depa kenapa kita xleh cek result..."dan geng2 seangkatan masalah ngan aku ni pon setuju ngan aku...

20 Jun - "Creepy calling of a long short, Baby if you feel me, You gotta set me free, Yuppies getting on my nerve, Oh baby come and get me, You gotta set me frees" telefon bimbit ku berdering menyanyi kan lagu bunkface - escape dance...aku cakap dalam hati...damn!sapa la pulak call aku pagi2 buta ni...(jam menunjukkan pukul 8am) screen telefon bimbit ku tertera nama PAK CIK KAYA (bukan nama sebenar) dalam hati aku kata...haaa...bagus sangat la ni...alang2 dia call, leh aku komplen pasal aku xleh cek result...aku menekan butang angkat..."salam...hendra, sekarang ni ada satu masalah besar la..."eh...pak cik kaya ni macam tau2 je...aku balas..."haa!memang ada masalah besaq ni...saya xleh cek result"pak cik kaya kata, "haaa...masalah besaq ni, unit UTMS call saya tadi, dia kata ada orang HACK web poli...lepas tu ada orang letak link yg memboleh kan orang lain cek result kat blog saya...saya ni pon xtau apa2 la...tiba2 ada masalah macam ni...apa kata hendra call depa cakap ngan depa senang..." tediaaa....KANTOI sudahhhh!!! "aku xtau nak kata apa...lalu mengatakan "ok...nanti saya contact dia...bagi no phone..." tanpa berfikir apa2 aku tros meng-on9 kan diri di awal pagi pukul 8 tu...tengok dan tengok...sapa yg dok online ni...HAAA!! liverfool (bukan nama sebenar) on9!aku sembang ngan dia pasal masalah tu...dia kata, "hang kene cari ocep dalam hal ni...sebab dia yg lebih tahu" huh!aku lantas menggenggam telefon rumah dan terus mendail no ocep...tut tut tut tut...ngage la pulak...aku try try try dan try lagi...rasa nya dekat seribu kali aku test...semua ngage...huh...aku try call nokia5800 (bukan nama sebenar) tut tut tut tut...masih ngage lagi...adoii...xpe2...aku try lagi....tut tut tut...hello...yes!mamat ni dah bangun!aku cita plak kat mamat nokia 5800 ni...dia kata "hg relax sat...cuba dapatkan ocep walau-bagai-mana-cara-sekali-pun...tedia...nak dapatkan dia macam mana...tepon ngage ja dari tadi...dah berlemen lemen kali aku try call...hurm...xpa2...aku try call abg ocep...tut tut tut tut...ngage lagi...try lagi lah! tut tut tut tut...ngage...try try try...sobsob...xangkat2 jugak...haih...haaa!!try call abg mosar la (bukan nama sebenar) tut tut...hello...haaa!!abg mosar...abg comey(abg kepada ocep bukan nama sebenar ya) mana?dia ada x??leh tak kejut dia sat...misi mustahak sangat ni...abg mosar jawab "dia ada kat atas tu...sat2 naa...nak kejut dia...nanti call balek..." 5 minit lepas tu...abg comey call..."haa...awat ni hen??" aku cakap dengan nada optimistik omtimus prime "abg comey!!leh xbagi no tepon rumah??dari tadi try call ocep xdapat2...la ni ada masala besaq...ada orang nak ugut ocep ngan saya xleh grad + nak report polis..." abg comey kata dengan nada stedi nya... "haa...ok la...sat gi abg comey suruh ocep on9 eh...tunggu sat" tak lama lepas tu...ocep pon on9!legaaa...aku menceritakan nya dari A-Z..dan dia dah tau...dia pon kata tadi ada orang dari unit UMTS call...tapi xsempat sembang abis sebab betri abis...kemudian...aku dan ocep mengatur strategi...setelah selesai mengatur strategi, aku pun memulakan langkah pertama dengan "meng-setel-kan pakcik kaya"...aku menerangkan segala masalah yang berlaku...dan pakcik kaya pon setuju ngan hasil kerja2 kita...kita wat ni untuk tolong kawan kawan...dari nak harapkan server poli tu nak kembali stabil la...sampai bila pon xleh...lagi satu sekurity web poli langsung tarak...macam mana kalau orang luar yg dapat masok dalam database poli...xke nanti leh tunggang langgang...tediaa...pak cik kaya komen...memberikan semangat kepada kami untuk lawan balek kepada sapa2 yg berani bagi status yg kita yg wat keja ni xleh grad dgn nak wat report polis...selesai sudah slowtalk ngan pakcik kaya, aku pon meng-kontack ocep...dan dia kata,biar dia pulak yg cakap ngan unit UTMS...xlama lepas tu...wooo...setel sudah(maybe) orang dari unit UTMS kata, dia boleh terima alasan kita...tapi ia tetap boleh dikatakan sebagai menceroboh...dia xleh wat apa2 keputusan...nanti dia akan call lagi...fuuhh...selesai...

tak lama lepas tu,aku bukak fb...dan tengok bukan kemain lagi page ALL ABOUT POLIMAS(AAP) yang membuat status dia nak report polis pasal ada orang MENCEROBOH masok web poli...aku dgn rasa agak bengang dgn status dia, aku suruh ocep call lagi orang dalam unit UTMS tu...orang dalam unit UTMS tu kata...dia pon xkenal sapa admin ALL ABOUT POLIMAS...dia pandai2 mengaku yg dia tu dari pihak pengurusan polimas...tediaaa....aku baca ni tros naik hangin laaa...kawan2 kami dah ready nak pi serang page ALL ABOUT POLIMAS...tapi ocep cakap...rileks dulu...takot masalah jadi lagi besaq...so sabaq naa...tapi xlama lepas tu...dalam status AAP,ada orang unknown komen...dia kata...haa...sapa yg hack web polimas...lebih baikngaku...dan macam2 lagi la...lepas tu seorang sahabat kami pon mencelah...dia komen apa ntah...aku xigt...lepas tu sorang lagi sahabat kami mencelah lagi...aku pon xtahan...aku pon reply la sikit je...xbanyak...aku komplen - "sekurang2 nya ada jugak web yg memboleh kan student nak cek result depa...kalau nak harapkan web polimas nak setelkan masalah server down/server crash,ada gak alternatif bagi student untuk lihat result depa...lagi satu, kenapa pulak kalau saya nak cek result dia keluar saya ni xbayaq yuran ngan xhantar buku kat libary...padahal saya xpenah wat pon" xlama lepas tu...post tersebut dah di delete oleh admin AAP...neeehhhh...pengecut gila aih...baru aku nak masok bunga2...dan kemudian...banyak post pasal orang komplen pasal web poli dia delete...mmg stail la lu bro...jantan sejati...

21 Jun - dah 5 hari aku duduk rumah dengan tidak keruan...bagai nak gila...result xleh cek lagi...padahal rayuan upu dah hampir tamat tempoh...lepas tu aku nak hantar resume kat syarikat2 yg nak kanpekerja lagi...bendealah ni mmg betul2 menyusahkan!!aku amik keputusan untuk balek kedah kalau aku xleh cek result sampai petang 21 Jun ni...pagi tu,aku bangun seawal 8am untuk call polimas...04-9156100...xangkat...049146166...xangkat...aku xmenyerah kalah...sepanjang masa dari pukul 8 sampai 9...aku call...xhenti2...dalam pukul 9.30...ada pon orang angkat...

staf poli : "hello..."
aku : hello...ni saya nak komplen...kenapa saya xleh cek result lagi sampai sekarang??sebab dalam web poli tu mula2 kata 16 Jun...lepas tu update 21 Jun...lepas tu semalam dia tulis 20 Jun pukul 4 dah leh cek...tapi saya sampai sekarang masih xleh cek...
staf poli : oo...web kami ada masalah server crash...banyak kali jadi...kami pon tak tahu kenapa...cuba kalau encik cek dalam waktu xsibuk ke...
aku : hello...encik,saya dah cek semalam...dari pukul 4 petang sampai la pukul 4 pagi...direct...langsung xleh cek...lepas tu dia ada tulis yg saya ni xbayar yuran dgn xhantar buku kat libary...
staf poli : ooo...jadinya encik ni wat salah antara satu tu la...
aku : dalam hati kata" kepala hutak hiang la deiii" adei...encik...mana la ada saya wat macam tu...xpernah langsung saya wat masalah tu...masalah sekarang bukan saya sorang...ramai lagi student yg alami maslaah macam saya ni...saya mmg nak guna sangat result tu...sebab nak uruskan rayuan upu...tarikh tutup dah nak dekat...lepas tu saya nak aply kerja lagi...macam mana saya nak wat kalau result sem akhir saya xdak...
staf poli : ok...sat2...saya cek result encik...ok...result encik ok je...xada apa2 masalah...hurm...baiklah...apa kata macam ni...encik datang poli,datang ke unit exam dan mintak result encik sendiri.
aku : ENCIK...SAYA NI DUDUK KL...KALAU KEDAH TU DEKAT TAK PE LA JUGAK..xkan la saya nak abiskan RM84 tambang bas pergi balek semata2 untuk amik result...bende ni hak kami jugak...ramai orang dah komplen dah sebab xleh cek result...kalau encik email result tu kat saya xboleh ke??saya cuma nak hak saya balek...
staf poli : ok...ok...saya boleh hantarkan email kat encik bila saya FREE nanti...ok..bye...
aku : bye...

ohh...bile lepas cakap ngan dia agak bertambah bengan gak la...leh plak dia kata nak tunggu dia free...wtf??xpa2...aku sabaq...kalau pukul 5 dia xemail...aku mmg gi beli tiket bas balek kedah malam tu jugak...

dalam pukul 11.15am ; 21 Jun 2010...aku dapat email...

klik pada imej untuk besar

lega...aku dapat result dah...setelah bersusah payah baru leh dapat cek result??dan masih ramai lagi studnet jabatan perdagangan yang xleh cek result lagi...so ini semua salah siapa??

dan hari ni...25 Jun...aku try lagi cek result aku kat web poli...dia masih lagi keluar msg yang sama...so nak salah kan sapa lagi???untuk bukti...ni aku upload gambar printscreen...dengam hajat,harap lepas solat jumaat leh la cek kat web poli...tapi...


klik pada imej untuk besar

p/s - aku harap waktu konvo bulan 8 ni semua berjalan dengan baik...

p/s/s - kita tengok sikit dari segala sudut...apa kegunaanynya result/transkrip tu...
1. untuk buat rayuan/aply upu untuk further study
2. aply kerja
3. kepada pelajar junior, depa memerlukan transkrip semester yg sebelum untuk daftar dalam semester baru

p/s/s/s - lagi satu...kalau ampa nak tengok rupa web yg depa kata lagi satu tu...leh la click kat sini atau masok http://www.mrpeco.com/wtf

selamat mencuba...sekian...baidewei...bagi sikit komen ampa plak kat post ni...tq... :)

0 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)