Oct 21, 2010

Jadual Aku Sebgai Weding Photographer

0

http://www.nicholsoncartoons.com.au/cartoons/new/2003-02-24%20Timetable%20for%20war%20new%20Downer%20Howard%201.JPG

Bulan depan merupakan 2nd weding job aku secara official nya...fuh fuh fuh...di kedah lagi plak tu...FUH FUH FUH...kali ni si pengantinnya ex-classmate aku...dia berambus dari poli waktu aku sem 2...sebab dia dapat kerja SPA...cayalah beb...rezeki ko dapat da keje tetap...aku ni ha ternanti2 lagi keje gov...sigh...

apa yg menareknya kali ni...suasananya lain...maksudnya?aku sekarang sedang bekerja...dan terpaksa meminta cuti...homaigod...paleng xbley blah nya rayuan cuti ku utk 2 hari dipendekkan menjadi 1 hari...so best la kan...bak kata pais...hendra memang robot...ya aku memang kene jadi robot...

ok...untuk memudahkan aku...(tujuan aku tulis pos ni sebab nak mudah kan aku nak wat jadual time tersebut)
tiket bas aku dah beli dah...18 november 2010 pukul 10.30 malam...

::ni jadual untuk 19 november 2010::
ok...anggaran sampai jitra pukul 4++am...harap si shuterclick dapat menyambut ku tanpa halangan seperti dahulu...(alphard beteri kong) fuh fuh fuh...

ok...lepas dah tiba...masa utk bombom...tidoq amik masa sampai kol 10am...peh tu siap2...makan2...dalam kol 12 gerak ke sungai petani dgn pais dan lebai...

sampai sana dalam pukui 1 lebey...sampai sana, masa utk usha2 tempat sekeliling...lepak macam gaya seorang photographer sampai sblom asar...lepas asar, kita gerak ke masjid tempat akad...
snap dalam 50 keping gambar akad...lepas tu buat outdoor area2 dekat2...lepas tu balek...
sampai jitra anggaran dalam kol 7...badan kompom penat...so makan dan mulakan edit dan pilih 20 gambar terbaik utk di edit...lepas dah setel ajak depa pi singgah lebai pekene twister yg depa kata ber"hantu" sangat tu...dah setel makan, ajak pakcik hamdy lawan teken sampai dia rasa dia memang xboleh kalahkan aku buat selamanya...

main sampai kepala biul dan tido...

aktiviti pada 20november 2010...
bangun pagi jam 8am...siap siap...kejut pais,lebai...tunggu depa siap2...pukul 10 gerak ke sungai petani...sampai anggaran dalam pkl 11++...teruih serbu rumah pengantin...tangkap moment2 seblum majlis...tunggu pengantin lelaki sampai...tangkap2 gambar pengantin laki...tangkap2 atas pelamin...tangkap2 moment sekeliling...tangkap2 makan beradab...aku plak makan...lepas tu sambung tangkap2 lagi...dalam anggaran pukul 4++ boleh la bersiap2 untuk buat outdoor...mungkin pergi ke cinta sayang golf club...tangkap2 outdoor...aku mengharap pengantin boleh tahan sampai dekat2 senja...aku nak snap suasana sunset...lighting terbaik time tu...harap dapat la...harap dapat la...
lepas sesudah menangkap segala benda ni, balek ke jitra...anggaran sampai jitra dalam pkl 8++...mandi2...makan2...dan terus buat kerja2 mengedit...aku anggarkan siap kerja2 mengedit pukul 1am...lepas da siap, ajak budak rumah cari beger(kat kl aku xde geng nak lepak malam2... =(...sadis)

ok...ni aktiviti ari ahad (21 november 2010)
teruih ke loq staq pi cari kedai cuci gamaq...da setel mengcuci, teruih pi bli tiket balek kl...
wajib balek kl 21 november 2010 MALAM...kalau xde tiket memang aku MATI!

ok...sekian ja wat masa ni...untuk beberapa pos kali ni, aku akan pos segala mengenai photography...untuk memudahkan aku untuk merujuk kembali secara teori... :)

0 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)