Jan 31, 2011

Nuffnang Oh Nuffnang!! KENAPA BEGINI??

4

setelah aku banyak singgah dan melawat blog2 orang lain, aku melihat, bercerita mengenai nuffnang ini bagaikan satu trend...kira macam wajib lah kan bercerita pasal nuffnang...pasal cashout lah, pasal BE lah...pasal ME lah...aku pon baru je lagi dalam nuff ni...baru brapa bulan je...xpaham sgt2 lagi...so aku harap boleh la para blogger2 yg dah lama dalam nuffnang ni mengajar aku yg bagaikan adik2 kamu semua...

mana perginya buffered earning aku??sebab dari pembacaan aku, BE ni macam DUIT EMAS! sebab bila orang lain masuk je blog kita, duit akan masok...tanpa memerlukan orang itu klik eklan tersebut...betul kan pemahaman saya? kalau salah perbetulkan eh...

lepas tu yg metered earning ni macam eklan yg kita perlu klik kan???baru dapat duit...betul x??perbetul kan apa yg salah k... :)

persoalannya di sini...pada awal bulan 12 ari tu...kalau aku xsilap, aku ada 4 BE! dan duit aku cepat je naik...(pon xdapat cash out lagi) yela kan...bayangkan...duit aku yg pada mulanya baru belas2 kejap je naik sampai rm30 ++...aku suka je tgk kan...tapi sejak aku lama xupdate blog(dalam masa 2 minggu kot...bz sgt) BE aku terus hilang! aduh...

skang ni aku pulun gila2 la untuk kembali kan BE aku...TAPI! hasilnya musnah...punah...derita hati aku...xdapat2 kembalikan aku punya BE!!sadis gila...sobsobsob...

kepada blogger2 yg dah otai2 semua, bagi la nasihat kat adik yg baru nak berjinak2 dgn berblogging ni... :(


4 cemuhan:

hmmm.. maksud nya, 4 BE awak tu hilang sebab jadi metered earning.. metered earning tu tempoh iklan yang dikempen tu dah abis... metered earning tu bukan yang kena click tu.. yang click tu namanya campaign..

misz myza - yeke???abis tu BE tu ape pula??saya pening...ehehe...so maknanya kalau nk tgk selain BE, kita buleh tgk campaign la eh???

ya..macam ni ek.. ni yg sy tau la.. dalam nuffnang, ade 3 bahagian..

1) Campaign
-yang ni kempen berdasarkan berapa ramai orang click pada iklan yg disiarkan di blog kita..yang ni semua orang ade..Kalau awk adalah glitterati,status 1 click rm 0.25 sen.. kalau non-glitterati, 1 click rm 0.15.. maybe.. yang penting, bukan awak click iklan tu sendiri atau suruh orang click..

2) Buffered Earning (BE)
-hah yang ni, memang semua orang nak..yang ni lak, nuffnang sendiri bagi iklan kat kita.. bayaran ni berdasarkan berapa banyak visitor dtg blog kita.. kalau tinggi trafik, tinggilah pendapatan kita nanti.. Kalau iklan yang macam kat no 1 kat atas tu, iklan akan muncul, hilang, muncul.. Kalau yg BE ni, biasanya, iklan akan keluar lama sikit dalam blog kita.. mesti ade je iklan selagi kempen iklan tu tak abis.. Nak tinggi trafik, kena rajin update blog, blogwalking.. supaya ade orang melawat blog kita balik..

3) metered earning..
-hah yang ni lak jadi bila sesuatu iklan tu dah habis kempen.. so pendapatan yang kita dapat sepanjang BE tu akan tamat.. itulah metered earning..kalau tengok, pendapatan kat metered earning tu tak naik-naik dah.. Setiap BE tu mesti akan jadi metered earning..

Kalau dah cukup RM50.00, baru la awak leh cash out kan..

erkk.. membantu tak???

misz myza - huaaaa...tq2!! info yg sangat cukup!! eheehe...baru la saya paham...huehuehue...lambat lagi nak cash out... :(
rm13 lebey lagi...BE plak xde...haduhhh...cepat lah nuffnang bagi eklan BE ni...xsabar nak merasa 1st cash out! HEHEHE

btw, tq sgt2 ya misz myza... :D

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)