Jan 26, 2011

Mentaliti Kita Tak Sedar Lagi Kah? part 1

0

aku bangun pagi seperti biasa...bangun, gosok2 mata...dan snooze alarm phone aku selama 10 menet...kemudian aku bangun dan pergi mandi...sambil melihat muka ku di cermin...aku lap cermin tersebut yg kelihatan sedikit kabur akibat wap air yg menyelubungi seluruh bilik air aku...nikmatnya mandi di pagi hari...walaupun sejuk, tetapi menyegarkan seluruh anggota badan ku...setelah mandi, aku solat subuh...di sini, aku ingin mengajak kawan2 semua agar jangan lah tinggalkan solat subuh...kerana solat itu tiang agama...setelah selesai solat, aku bersiap utk pergi kerja...sebelum itu, aku makan dulu breakfast yg dibuat oleh ibu ku...nasi goreng kg kegemaran ku...sedap...

dengan pantas aku menghabiskan sisa sisa nasi goreng yg tertinggal...aku melihat jam...alamak! DAH LAMBAT!

dengan pantas, aku terus meluru keluar pintu dan memagar segala pagar yg ada...aku berjalan pantas...sepantas jari jemari meksim bermain lagu flight of the bumblebee...aku turun ke tinggkat LG1, sambil menyeluk saku, aku menekan butang biru..."tit tit" alarm porsche 918 Spider Hybrid aku...tanpa menghirau kan apa apa, aku start kan enjin...

tak hidup.

aku cuba lagi skali...
.
.
.
.
.
.
.
.
gagal.






celaka.

nampaknya aku terpaksa menunggu bas...aku geram lalu menghentak pintu kereta sekuat hati...dengan muka bengis, aku berjalan laju menuju ke bas stop yg jauhnya dalam 329 kaki dari tempat yg aku jejak.detik hati ku berkata...*haram...aku dah lambat ni...baik aku tidoq lagi baik*
detik hati aku yg satu lagi berkata...*hendra, cuba la tunggu bas...mana la tau bas kejap je sampai*

aku endah kan hasutan yg pertama tadi...

aku berlari lari anak di lereng bukit...sambil memerhati kan gerak geri kenderaan yg laju-perlahan menuruni bukit...

setelah tiba di bus stop, oh...nasib ada orang lagi...ini bermakna bas tak terlepas lagi...dalam tak sampai 5 minit bas pon sampai...hampir penuh...aku cepat2 meluru ke pintu depan bas...pintu terbuka...aku senyum sinis kepada adik adik dan makcik makcik yg berada di belakang aku...minta maaf la...sapa cepat dia dapat...aku berkata perlahan...entah mereka dgr ke tidak...di dalam bas aku berdiri...kita akan berasa satu perasaan lain apabila berdiri kerana kita dapat merasakan kita ni lebih tinggi daripada mereka yg sedang duduk di kerusi...seronok kan??tapi haram betul...pemandu bas tu bawak macam bas tu ford fiesta. time dekat roundabot dia boleh plak buat drift...ayat2 mat rempit *kona baring*...aku dah geleng2 kepala dah atas bas...

tiba tiba...

*cerita bersambung ke part 2

0 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)