Mar 14, 2009

Skandal - Fuck!

0

"dia tu skandal aku je"
"ala, aku main-main je la ngan dia. skandal je"
"ari tu aku kuar ngan skandal aku"
"awek ko tak tau ke ko ade skandal?"
"ala, rileks la. dia skandal je pon. balak aku tak tau punye!"

ini antara dialog yang biasa aku dgr mengenai SKANDAL.
kenapa dengan skandal? apa kene mengena dgn kehidupan kebanyakan remaja sekarang mahupun selebriti dan juga ahli-ahli korporat malah menteri juga. apa yang best sangat dengan SKANDAL!

wtf!aku pangkah awal-awal lagi maksud skandal! kalau gejala skandal ini semakin berleluasa, aku rasa dunia ini akan menjadi semakin tidak adil dan perpecahan serta ketidakpercayaan sesama sendiri akan berlaku.

kepada yang ada sorang gf/bf aku nasihatkan setia lah pada yang satu jaga elok-elok dan semoga bahagia.
kepada yang ada skandal tak kisah la sorang atau dua atau ramai skali pon, terang-terangan aku cakap. FUCK U DAMN BULL SHIT!!!

ingat perasaan orang ni boleh buat main-main ke? terutama cinta? itu la pasal masalah gejala sosial macam lesbian, gay semakin ramai. diorang dah kecewa dalam percintaan sampai diri kepala hotak diorang dah jauh bersimpangan dari jalan agama Islam.

sebab apa nak ada skandal? kerana saja nak main-main?kerana nak menunjuk-nunjuk?kerana duit? ini lah antara perkara biasa yang kita dengar. kononnya skandal ramai ni dapat menjamin duit, menjamin ketidak-sakit-hati diri sendiri dan menunjuk-nunjuk kat member sendiri. memang orang-orang macam ni betul-betul SELFISH! suka-suka hati diorang je menjahanamkan masa depan, hati budi anak mak bapak orang lain. bile tgh menyekendel, seronok la hati, tapi bila ada masalah, mula lah nak menolak ke sebelah pihak. lepas tu gaduh dan tinggalkan macam tu je. kawan yang sorang ni sakit hati, kawan yang sorang lagi senang hati. tak ke tidak adil macam ni? aww fuck u! lepas tu, ada jugak yang bangga ada ramai skandal. kononnya world la kalau banyak skandal. kalau yang lelaki tu, memang bodoh+bongok+bangang la sebab menghabiskan duit kat skandal-skandal dia semata-mata kerana nak menunjuk-nunjuk! kalau yang perempuan pulak nak ramai skandal supaya diri diorang terjamin dengan banyak bank-bank yang dapat support mereka. golongan jenis ni aku sarankan baik campak je dalam lombong taik lepas tu bagi singa makan! itu pon kalau singa nak makan. HUH!!!

sory post kali ini agak kekasaran bunyinya. tetapi inilah hakikatnya. manusia tidak pernah puas dengan apa yang dia ada. nafsu untuk memiliki banyak benda mahupun hak orang lain pon di jadikan rebutan. sampai bila nak berakhir? kiamat?

fikir-fikirkan lah.

0 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)