Mar 18, 2009

15 March

1

buat pertama kali nya, aku memberanikan diri untuk bertanyakan kepada mama...

kejadian berlaku di dalam kereta kancil mama sayang yang dalam perjalanan untuk hantar aku pulang ;
"cik dila, ari sabtu ke,ahad ke, fatin free tak?"
"hah!korang nak pegi mane?"
adoi...macam tak bagi je...aku cakap, "tak de la cik, saya dah janji ngan fatin nak celebrate b'day fatin kat KL!!"
"ooo...kalau ari sabtu besok ni, fatin ikut makcik gi orang kawen. ari ahad la eh. bagitau la kat fatin ari ahad tu keluar ok."
"OK!" yes!!!aku dah dapat green light!hihihi...

tiba hari ahad.
aku tiba di rumah sayang. ada sayang, dan afiq. udin maseh tido waktu tu. duduk2 jap kat rumah sayang, borak2 ngan afiq. tak lama lepas tu, mama pon datang amik kami utk hantar ke klcc. afiq waktu tu kerja pagi. (keje kat TGV, korang kalau nak tgk wayang, cari je adek sayang aku ni, pastu sebut nama aku 10 kali sure leh dapat tgk wayang murah. muahaha)
tapi, sebelum pergi ke klcc, mama berhenti dulu jap kat tepi gerai makan untuk sarapan. aku dah sarapan dah ketika sebelum sampai rumah sayang tadi hanya minum teh ice saja sama macam sayang... :D

setelah selesai perut kekenyangan, mama pun bawa kami dan hantar kami di aveneu k. dan kami terus masuk ke klcc dan terus ke TGV untuk beli tiket. cerita Marley & Me jadi pilihan sayang. dapat murah beb. rm12 untuk 2 orang. tq afiq! :) aku pun tak tau sangat pasal cerita ni, tibai je la. ada part-part yang menarik ada yang sedih. tapi yang lawak, anjing tu tak reti dok diam. huhuhu. walaupon cite pasal anjing, leh kita amik moral dalam cite ni, kesenangan dan kesusahan boleh datang dan pergi dalam sekelip mata. cuma kita perlu banyak bersabar.... :)

eheem...lupa pulak. sebelum kami masuk dalam panggung, aku dan sayang duduk kejap kat bangku kat klcc tu. dan aku suruh sayang untuk menutup matanya. (sayang ni boleh curi2 pandang taw. geram abang! hehe..) sebab aku dah janji sebelum tu utk bagi surprise kat sayang. dan bila sayang tadahkan tangan, aku cepat2 meletakkan MP3 Sony warna merah! kat sayang. tadaaa!!!surprise sayang!! hehe. bukan main terperanjat sayang abang ni taw tgk. macam2 kene siasat dari beli kat mana sampai la kenapa beli. ish ish ish...hehehe...

dari mana aku beli tu, biarlah rahsia. tapi sayang dah tau dah semuanya, so xpayah la kongsi ngan korang. muahahaha...

ok, sambung balek pasal wayang. ok, lepas dah tgk wayang, kami pun menyantap kan diri maseng-maseng... :D melantak time! kami agak konpius waktu tu sama ada nak makan kfc atau piza. tgk kfc ramai sgt orang, jadi kami pun mengambil keputusan untuk makan di pizza hut! utk pengetahuan anda semua, ini pertama kali kami makan pizza bersama. sebelum-sebelum ni kami selalu sangat makan mcD, ngan kfc. so, nak jugak perubahan cikit. hehe...

tapi kan, rugi betul!! sayang tak bawak camera. :-( kalau x, macam-macam dah kite dapat rakam waktu tu. seronok betul lepas dah 3 bulan kami tak jumpa dan keluar bersama, terubat betul hati rindu ni... =)

lepas selesai menggemukkan diri masing-masing di pizza, kami pun menjauhkan punggung dari tempat duduk piza dan berangkat ke kedai demi kedai untuk mencari rantai silver sayang dan sweater aku. setelah penat berjalan, satu rantai atau sweater pon tidak menjadi pilihan hati kami. hehe...last-last, sayang aku ni berkenan kat satu jam ni. ada 3 warna pilihan, merah, putih dan coklat. jam ni ada tulisan LOVE dan bentuk love. blink-blink gitu. cantek! pada mulanya sayang nak amik warna merah, tetapi warna merah dia agak keterlaluan kot kalau di pakai kat lengan. hehe.. akhirnya kami pilih warna coklat. memang cantek sayang pakai!!! =)

lepas dah penat berjalan, kami pun pulang. sebelum pulan aku membeli roti untuk mak. (nak amik ati mak. hehe.)

end of the story? not yet! ada lagi kesah kami pada waktu cuti ni. nanti akan di cerita pada post yang seterusnya. =)

sayang, abang sayang syg sgt2!! =)

1 cemuhan:

tq 4 everything abg...
nape la ssh2 jew...
hehehe..
love u too my dear!

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)