Mar 12, 2009

Hari Ini Result SPM

0

telefon berdering,
Amoi_Fakira Mxs tertera di kaca skrin Nokia 3220 aku.
aku tekan butang hijau dan komunikasi berlaku;

"hello hendra"
"hello!!" ku jawab panggilan anak pak long aku tu.
"hendra ngah wat pe?tak de keje ke?"
"ngah duduk-duduk je. tak de keje la. diorang tak bagi keje. ngantok ni!" ku balas persoalan dia.
"eyh, besok result SPM keluar!! macam mana ni!takut nyaaaaa!!!"
dengan selamba aku gelak dalam office, "hahaha!!! padan muka! so, dah ready ke belum? target besok SPM nak dapat berapa?"
"target 5A's!! harap-harap dapat la."
aku gelak lagi. "haha...rileks2, besok amik result cool je la! tak ade ape-ape pon. nanti kalau dapat 5A, amoi blanje orang kepci okeh! haha!!"
"mane boleh! tak adil la...sepatutnye die yang kene belanja orang!belanja tengok wayang!"
aku gelak lagi. LOL.

itu bende terjadi semalam. ini hari ni, detik bersejarah bagi setiap bekas pelajar tingkatan 5 pada tahun 2008 akan mengambil result SPM atau dengan nama panjang nya Sijil Peperiksaan Malaysia. semoga kepada orang-orang yang telah mengambil result pada hari ini, semoga dapat la result yang kamu semua idam-idam kan.

anak mak ucu, amira pon nak amik result SPM jugak tapi dia taknak datang hari ni. takut katanya. huhuhu. dan lagi sorang afiq, adik sayang pon amik result hari ni. walala...ramai betul. xsabo nak tunggu result diorang!

baik, setelah beberapa minit aku tunggu, aku telah terima msg dari pada amoi sepupu aku ni. kenapa aku panggel dia amoi sebab muka dia macam cina! ikut mak dia la.

"hmm...dah dapat result dah.mmm"
"hoho..so,dapat brape??amira xamik ari ni mak ucu cakap...die amik besok!!huhu...so, ada wujud tak 5 huruf A?hihi"
"xlah kite tak pandai macam mira. kite dapat 1 je A tu pon math"
"alalala...rilek ar!orang dulu pon dapat 1A je!Math jugak!haha..kepala same!huahua...so,chill k..xmo sedey-sedey..."

itu lah kisah serba sedikit yang sempat aku rakam. detik-detik yang sama aku rasai dulu. agak cuak dan menggelabah ketika mengambil result. yang diidam-idam kan,semuanya tidak kesampaian. orang kata, kurang usaha. hahaha...aku maseh ada 2 semester untuk aku tempuh! aku harap sem depan dan sem lagi depan tu, aku nak jadi lebey rajin daripada biasa. korang budak-budak rumah aku jangan la nak mempengaruhi aku jadi malas macam korang. aku ni tak de basic so bagi aku study lebeh! bagi aku masa setahun ni untuk bertapa. bagi la aku peluang merasa AKJ!! arghhh!!!gogo chayo hendra!!!

0 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)