Aug 10, 2009

Sunyi Sepi

1


sunyi sungguh rasanya...

jauh dari dia...hidup xkeruan...aku bagai orang gila...

aku bagai dapat rasakan bahawa perasaan 'jarak' dan masa yg agak 'lama' akan menimpa aku...dan juga dia...hmm...rindu...mungkin ini lah masa utk Tuhan menguji tahap kesabaran kita untuk meneruskan perjuangan kami berdua...

aku terpaksa sabar...aku terpaksa tabah...aku tidak la sekuat mana...aku lemah...banyak kali kecundang...adakalanya, aku rebah dan jatuh sehingga tidak larat untuk meneruskan perjuangan...tetapi, aku tau, perasaan aku tidak semudah itu luntur...perasaan aku sangat kuat kepada dia...sangat-sangat kuat...

ya Allah...kau permudahkan lah hidup kami...jodohkan lah kami...sabarkan hati kami...tabahkan hati kami...sememangnya aku seorang hamba yg lemah...sangat-sangat lemah...

raya sungguh sekejap...cuti seminggu aku rasa bagaikan sehari sahaja...aku berharap, aku dapat mencuri 1 peluang untuk aku beraya di rumahnya...harapan aku...serta doa aku...

adakah ia perkara remeh?ada orang kata, raya tahun depan pon ada...tetapi, qada dan qadar bukan di tangan kita...kita hanya mampu merancang...Tuhan yg menentukannya...aku risau aku tidak dapat melakukannya pada tahun ini...sangat-sangat risau...aku berharap Allah melancarkan perjalanan dan perancangan hidup aku nanti...

aku sangat sedih...sangat-sangat sedih...entah aku dapat meneruskan perjalanan aku sebagai mahasiswa dalam keadaan bersemangat atau tidak...hmm...aku benci hidup aku disini...sungguh benci...

mungkin ada baiknya aku hidup menyendiri di sini...mungkin aku dapat menenangkan diri dengan begitu...hmmm...sungguh seksa keadaan sebegini...benci sungguh...

silent.

1 cemuhan:

weyyy rye ni ko cuti bila?
nk ikott raye skaliii
hehe

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)