Aug 28, 2009

Sajak Demon Duit

0




oh duit, mengapakah engkau sungguh la jahat...
kerana engkau, aku tidak dapat kembali ke kl...
kerana engkau, aku di tinggalkan sorang-sorang di rumah sewa ini...
aku benci kerana mereka yg jahanam...
telah meninggalkan aku seorang diri...
dalam keadaan rumah yg macam jahanam...
oh...bencinya hidup mereka...
jahanam...jahanam...

oh duit, mengapakah engkau sungguh la jahat...
kerana engkau aku tidak dapat makan dengan kenyang...
kerana engkau aku terpaksa 'memilih' juadah berbuka...
aku benci kerana zaas sudah memulakan operasi 'peng-cekik-kan darah'...

oh duit, aku tau kau tidak jahat sangat...
marilah kembali ke pangkuan ku...
mari datang banyak-banyak...
aku ingin mempergunakan kau wahai duit...
oh...lembutkanlah hati KJ...aku nak wat tee Jabatan Perdagangan...Amin...



tak sangka aku pandai bersajak...nampaknya aku akan cuba memberikan petikan sajak aku ni kepada Santa Clous Malaysia (A Samad Said) untuk dia mendeklamasikan nya...maaf...panggilan ini di ajar oleh rakan baikku ketika di tingkatan 2...Ross Danial...adoi...dimanakah engkau sekarang??


0 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)