Jun 25, 2009

Sila Masukkan Tiket Anda

0

pagi. pergi kerja seperti biasa.
perasaan tension sangat-sangat...cek bulan 5 tak dapat lagi...rasa macam nak bakar je payroll tu...mata dah terbakar, bagaikan seekor pheonix sedang bertenggek di dalam mata aku...
dalam fikiran aku sedang memikirkan bajet 2009 mengalahkan RMK-9 mahupun RMK-10 ataupun yg ke 11,ke 12,ke 13...(maaf...ngah gila sekarang)
(malas mahu menaip)
tepat jam 12:45pm, aku dengan segala pantas kilat nya memboloskan diri keluar dari pagar gate Pernec Corporation yg akan aku tamatkan gelaran aku sebagai Trainee di sana pada 30 Jun ini...zupppp!!! aku telah sampai di rumah tepat jam 1pm...dalam waktu perjalanan tersebut aku telah terima satu panggilan dari mama sayang. oh mama, saya dah nak sampai rumah dah...
setibanya di rumah dengan pantas dan kilat nya aku pergi mencapai tuala pink aku utk terus membolosi gawang pintu bilik air aku untuk bersiram dengan segala pantas dan kekuatan yg aku pendamkan...desyuummm....srruuuuuuu....ffuuuhhhh...*bunyi shower

setelah selesai bersiram, aku pun cepat2 mengambil minyak rambut kegemaran ku gatsby clay warna hitam berbucu 5...aku tachap rambut supaya agak kemas dan lalu menyarungkan baju kronik ke badan aku...sweater?tidak perlu kut...cuaca panas sangat...keluar dan terus melulu ke depan rumah untuk mencari bas mahupun teksi dalam duit di poket hanya ada RM17. tidak lama selepas itu, teksi pun datang dan berhenti di depan aku.(dia bagaikan mendengar naluri hati aku. oh aku nak cepat) bang, turunkan saya di Stesen LRT jelatik ya. (sungguh sopan aku bertanya kepadanya)

setibanya di LRT, aku pun menunggu adik beradik si alung, angah, dan si adik...mereka pun sampai dengan muka angah mereka yang agak "ketat"...hihihi... :p
dah dah dah...gi beli tiket dan naik tren...sampai di klcc...tunggu lysa, dan aku serta sayang(si angah tadi) pergi ke mesin atm utk mencucuk kad azimat hebat yang boleh menyebabkan kita kaya dengan secara tiba-tiba. tut tut tut tut...aku mengeluarkan rm50 sekepeng...cukup kot? takut kalau aku keluarkan sepuluh juta takut tiada cukup poket utk aku simpan...hish...itu semua aku tidak peduli lagi dah...cuma TRANSFORMER menjadi penantian aku...oh tiket sudah alung ambik di tangan abg lang...muka sayang pun dah kembali normal...lega cikit hati aku...huhuhu...

waktu tengok wayang :
i) sejuk gila!
ii) syok gila!
iii) tak tahan gila!

jawapan utk no i, sejuk! nyesal x pakai sweater
jawapan utk no ii, syok gila tgk si bumble bee jadi hebat!
jawapan utk no iii, tak tahan gila nak kencing beb! sayang nak tinggalkan wayang gi kencing...kalau aku bule pause xpe la gak kan...hahhaha...xsabar nak tunggu DVD-rip kuar...nak download!!

lepas tgk movie, makan dan jalan-jalan...balik...

balik mama sayang amik dan pegi ke JJ utk makan. Lysa makan cikit...Udin makan banyak...hahaha...sayang makin temuk...aku pon same...Along stil maintain kut?hahaha...yang penting, Lysa ketawa xbrenti2 dalam kereta...hanya berbekalkan pantun dalam hp udin, menyebabkan dia menjadi tidak keruan ketawanya...LOL...hahahah...

ini pantun yang sempat aku hafal...

burung pipit atas pokok,
atas pokok burung belatuk,
cm mana nak isap rokok,
kalau rokok takde....

ni pantun kedua....

buah kedekak buah kedekik,
buah pala atas bukit,
kalau cik kakak sakit tekak
pergi cek doktor.....

pantun tiga....

anak itik tokwi,
mandi dalam kolam,
sakit apa tokwi,
sakit sendi tulang,
cm mana sakit sendi tulang,
cm tokwi la.....

pantun empat....
isap rokok tembakau cina,
kuar asap berbunga bunga,
wahai cik adik abg bertanye,
what is your name.....

0 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)