Jun 20, 2009

Episode 1 : Akemal Si Pembunuh!

1

tepat pada jam 3:35am,aku tiba di stesen bas tanah merah, jitra. aku mencapai telefon bimbit aku dan di kaca telefon aku tertera nama peco.

"weh, aku da sampai tana merah...ampa ada mana?"
"kami ada di ruma sewa...aaa...nanti kami ambik hg"

setelah 15 minit, aku merasakan satu konspirasi berlaku...kerana masa perjalanan antara ruma sewa mereka hanya mengambil masa dalam 5-10 minit. tak mengapa. aku bersabar dengan penuh kesabaran.setelah tepat jam 4:00am, perasaan syak wa sangka aku semakin membuak-buak. adakah mereka ingin mengenceng aku. damn! oh benci sungguh. tak mengapa, aku bersabar...tapat jam 4:10am, aku tidak dapat bersabar lalu call mereka kembali!

"weh, ampa ada mana?"
"kami ondewey nak amik hg la...sabaq naa...awat?seriau ada benda ka?hahaha"
"oh shit u! cepat cikit weh...aku sejuk nih"

tidak lama selepas itu(dalam masa 5 menet) baru mereka datang mengambil aku.

mari kita main matematik.
3:35am (tolak) 4:15am = 40minit

mereka memerlukan masa selama 40minit untuk mengambil aku. (bagaikan pergi balik jitra-alor setar) hahaha...vavi mu!hahaha...

"hendra, hg awat kalut sangat...kami nga berperang red alert, jadi hg kene la paham kami" kata akemal.
hahaha...fuck u so much akemal!hahahaha...
"fuck hg...aku dok tunggu lama da aih...ingat ampa xnak dah amik aku...hahahah"
"dah dah dah...perjalanan kami masih jauh ke hadapan...kami nak hantar talha."
setelah penat penjelasaan yg diberikan oleh akemal, si akemaletto itu pun membawa kami ke petronas untuk mengisi tangki minyak yg sekian lama sudah hampir kekontangan.

kami balik ke rumah sewa sekejap untuk ambik apa ntah. lupa dah...aku pun letak bag...sesak dalam kereta...akemal vavi xbukak bonet!

setelah itu, kami terus menujukan diri ke alor setar.
jalan tidak begitu lengang juga. ada juga kereta dok berjalan-jalan di kala sebelum subuh. jalan jalan dan jalan kemudian, di atas jembatan di sebelah bangunan baru(mahkamah kut?) kami semua terdengar bunyi DEGUP!!sambil kereta terasa ternaik cikit... kami menjerit!!
"aaaaaaaaaa!!!" (talha, palie, peco, hendra)
"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!"(talha, palie, peco, hendra)
"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!"(talha, palie, peco, hendra)
"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! awaatttt!!!"(danial aka akemal)
"akemal!!hg dah langgar kucing! tepat kat kepala!!hg pembunuh!!"
"nohorrrooooom!!!aku x nampak!!awat ampa xbagi tau!!damn!!!"
"kami ingat hg nampak!!akemal!!hg memang pembunuh!!!pembunuh kucing!!!"
"arghhhh!!!tidaakk!!"
sejak itu, akemal tidak boleh duduk dengan sempurna. kepalanya semakin bercelaru. bagaikan seekor lipas kehilangan sepasang sayapnya. akemal bagaikan seorang pembunuh kejam seperti di dalam carita scary movie 1.

setelah semua di dalam proton wira maroon kemerahan (sory, aku agak buta warna kut) mengalami perasaan terkesima, lalu si talha berbunyi banyak kali...
"akemal, berenti drive thrue kepci, aku nak beli zingger."
"akemal, berenti drive thrue kepci, aku nak beli zingger."
"akemal, berenti drive thrue kepci, aku nak beli zingger."
mungkin akibat perkara tadi berlaku, talha mengalami tekanan jiwa kut?
setelah tiba di bulatan sebelum sampai ke kepci, si akemal pula menunjukkan mentalnya sudah banyak terputus wayarnya...beliau dengan gembiranya membuat pusingan di bulatan tersebut sebanyak 2 kali...setelah tamat pusingan 2 kali, kami pun meneruskan perjalanan ke kepci yg tidak jauh dari situ...

setelah tiba...
akemal pun memarking kan kereta di depan kepci... T_T
dan semua pun keluar dari proton wira tersebut dan masing-masing menjadi seorang wira penyelamat dunia memasuki kepci tersebut...
waaahhh....bau ayam kepci segar di pagi hari...
snack plate menjadi pilihan semua orang plus ayam kami adalah ayam yang super duper pedas...(kata eklan di tv)

setelah tamat melantak, mereka-mereka pun mengisap bontot rokok untuk mengeluarkan asap di hidung dan mulut bagaikan kilang membakar mayat kucing tadi... @_@

setelah itu, kami terus menghantar talha ke rumah nya, dan kami berempat pun meneruskan perjalanan ke rumah sewa untuk bom bom...

pada pagi seawal jam 8 pagi, akemal bangun awal aku rasa...mukanya menonjolkan sesuatu yang luar biasa...lalu peco juga tersentak, dan bangun dari tidur dan membuat muka yang sungguh menggerikan...palie juga tidak kurang juga...

mereka sakit perut!!hahaha...itu lah penangan makan kepci super spicy(aku men buh je nama dia...lupa nama dei) nampaknya, perut aku masih terhebat daripada mereka... peace!

AKEMAL SI PEMBUNUH!

1 cemuhan:

hahaha...ahhaha.... watefak ni hendera

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)