Feb 6, 2009

PAKAI SMART. KEJE COP !

0

Bangun pagi, dan melakukan apa yg sewajar nya selepas bgn pagi. Kemudian, ku buka almari dan menyarungkan kemeja berlengan panjang di tubuh ku dan memakai seluar slack yang segak bergaya. ku lihat di cermin. oke, SMART!
lepas dah touch up rambut, sarapan di meja menanti utk di santap. kelur ke rumah dgn angin sejuk pagi dan berjalan kaki agar berpeluh cikit biar fit kan badan. tetapi, aku tetap kemas bila setibanya di office.

Kisah PAKAI SMART. KEJE COP!

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images01/23/l_46d64c0c2327b709ef9979a0832a7531.jpg

hahahaha...ini lah yang aku alami.
pengalaman baru yang ku hadapi pada minggu ni.
oleh kerana kebanyakan kerja aku di office telah kebanyakan nya aku siapkan, maka ada la penyelia aku ni yang bernama kak *** (ops...nama xboleh la letak...nanti kalau die baca kang mampuih aku!hahaha...)

beliau agak ok ngan aku sebab beliau xbising bile aku main game / tgk movie dalam office. hahaha...
tapi,pada petang selasa jam yg hampir pukul 4:45 itu, beliau telah menyuruh aku meng-cop kan sesuatu.
aku membiarkan sahaja arahan dia tanpa melakukan sebarang tindakan kerana waktu tu masa utk blk dah semakin hampir. so, wat pe aku nak sebok2 wat keje tu kan...besok, lusa dan seterusnya masih ada.

okeh, keesokkannya.
aku datang pagi2, ade la staf ni, bukan penyelia aku tu yg bising, tapi ade la staf dalam office ni bising2 kate :
"nape smalam hendra x jumpa saya?nak pegi cop invoice?" sambil cekak pinggang
lalu aku menjawab :
"aaa..ala..lupa...lagi pon dah nak balik." sambil wat muka tersengeh2.

staf2 lain dalam office tu dgr dia cakap kat aku. semua menyakat kitorang waktu tu...adeh...naseb aku jenis wat x kesah. haha...

dan lepas tu, dia pon bawak aku ke tempat audit. dan di situ terdapat sejumlah file yang gedabak besarnya dan berada dalam jumlah kuantiti yang agak berlambak!

"hendra, ni awak cuba cek file ni satu2, tgk mana invoice yang tak di cop "PAID", hendra cop eh, lepas tu tulis no PV dgn no Cheque."
aku pon cakap :
"ok" sambil dalam kepala hotak aku ni memikirkan... MAK DATOK! BANYAK GILE AKU NAK WAT! DAMN!!!

ku buat la kerja ku sedikit demi sedikit. cek file demi file.
operasi ku, telah ku mulakan seawal jam 8:45am sehingga 5:00pm !!! WTF! dah la aku wat dgn berdiri!kerusi xde pon! isk isk...
naseb dalam pukul 3:30pm, ada 1 staf ni masuk di dalam bilik audit tu, nampak aku wat keje.
"eh hendra!nape awak x duduk?"
aku jawab :
"tak de kerusi kak. kat luar tu diorang guna semua. xpe la kak...dah nak abis ni."
kemudian, staf tu pon keluar jap dan dalam beberapa saat lepas tu, dia datang dgn bawak kerusi bos yang mmg kalau duduk syok bangat. boleh goyang2 ke belakang lagi...main pusing2.
"ni hendra duduk la. xde orang guna dah"
aku dgn selamba rock nye mengucapkan TERIMA KASIH KAK!
aduh! nikmat sgt la dapat duduk time tu...lega segala kelenguhan yang aku alami sewaktu berdiri dari pagi.
dalam pukul 4:50pm, segala invoice telah ku COP! perasaan bangga sebab aku wat keje ni sorang2 je...hahaha...tapi mmg SHIT la ini keje!
pukul 5pm, aku kembali ke office aku dan kemas2 barang aku nak balik.

keesokkan hari nya.
staf yang cekak pinggang tu.
"hendra dah cop abis ke?"
aku pon jawab "DAH!"
die pulak reply :
"yang file warna biru tu dah cop jugak?"
warna biru?oh WTF!aku cek smlm ade yang xde PV,tu yg aku malas cop. aku jawab :
"yang warna biru tu x de PV la kak. 2 file saya cek mmg xde PV(padahal ada 4 file. aku cek 2 je...penat punye pasal. wat keje sambil lewa je.)"

adoiyay. aku cek balik dan mmg ade yg di sertakan skali ngan PV. cop balik keje aku! arghh!!!

nampak nya, sepanjang 2 hari ni, keje aku cop cop dan COP!!!
macam keje posmen plak dah!adoiyay....naseib la dah nak abis minggu ni...Isnin plak cuti kan sebab taipusam!hahaha...syok2!!bole la aku tedo puas2!!! yeehaaa!!!!




mood : bosan

songs listening : hujan - dugaannya acoustic

0 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)