Feb 10, 2009

Oh Bosan Melanda Lagi

0




hari ni, seperti hari-hari biasa kebosanan melanda. tiada kerja yang diberikan kepada ku. cuma pada pagi tadi je aku di mintak oleh abang pian untuk ambik fail kat almari paras plg tinggi. setelah aku berjaya membantu dia, dia berkata kepada aku. "penat aku cari orang paling tinggi kat dalam pernec ni. nasib la ade ko hendra. thank you so much." lebey kurang macam tu la dia cakap. lalu kami pon beredar dalam bilik audit tersebut.

btw, dia gelarkan aku spyderman sebab boleh capai file kat tempat tinggi... B-)

okay, tamat kesah tadi.
time rehat.
waahh...aku igt nak saving ari ni. xnak makan. tapi,adoiyay...nafsu perut aku ni lebih kuat dari kekuatan tahan lapar aku. huh! lalu aku amik pinggan dan isikan nya dengan nasi yang ala kadar cukup penuh dan aku amik ayam seketui sambil dan kemudiannya, aku menyimbahkan nasi aku dengan kuah asam pedas kegemaran ku dan sedikit sambal. seperti biasa, aku makan semeja dengan budak-budak prektikel yang lain. dan seperti biasa juga, jaa lepak ngan shah(walaupon shah datang lambat waktu tu) dan boo dok same sebelah azrul. dan sebelah azrul pula daus. selesai melantak semua makanan, kami pon borak-borak. aku yang memang xtahu nak cakap apa dgn diorang cuma memerhati shah yang semangat bercerita dgn jaa dan lawak daus buat terhadap budak prektikel KPTM yang aku tak tau nama dia. tapi, tiba-tiba ada satu suara terselit antara suara-suara mereka.

"kau tak download movie baru ke?" oh. azrul bertanya kepada aku. aku cakap tak la kan. bila masa aku nak download movie sebab cuti minggu lepas aku bz dan dengan kematian pakwe dol aku. kemudian boo pon mula membuka topic pasal forum. rupanya dia merupakan user SYOK.ORG. aku kurang aktif dalam forum syok cuma sekadar melihat movie dan album terbaru je dari forum mereka. perbualan kami semakin rancak.
"aku pon user kronik jugak. tapi aku jarang la join sebab aku lepak situ cuma tgk-tgk bahan je."
lalu boo cakap, "oo..syok sekarang pon dah macam bodoh je sebab diorang x update. movie pon banyak tahun 2008. bosan aku."
lalu, dengan bangganya aku pon promot kat dia.
"aku biasa lepak kat forum KRONIK.ORG, web member aku. aku moderator kat situ."
lalu aku menambah, "OK la KRONIK tu. aku memang download movie kat situ. software pon sempoi-sempoi gak."
lepas tu, perbualan kami makin rancak dan hampir terlupa nak tgk jam. laa...dah pukul 1:45pm. azrul pon mengajak aku pergi solat zohor meninggalkan rakan-rakan yang lain.

selesai solat, aku singgah jap kat office boo, aku bagi la die link kronik kat dia dengan menulisnya di atas kertas atas meja dia duduk. "ok, nanti aku register jadi user kat sane ok"
aku pon beredar dan kembali ke office aku. aku perhatikan jam, dah pukul 2:04pm.


mood - kenyang
song listening - yuna - these streets (feveret nih!)

0 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)