Nov 2, 2010

Kuala Lumpur Photography Festival 2010

0

http://www.klpf.com.my/images/header_banner2010.jpg

halamak! segerombolan pakar makar dalam bidang photography telah berkumpul di satu pusat mid valley akhir bulan oktober!! perghhh!!! aku memang xnak lepaskan peluang la...

FYI, ini merupakan festival photography yg pertama bagi aku...sangat teruja ok! betul2 teruja...aku rasa aku ni macam orang jakun baru masok bandar...semua benda aku terai...felamak...gejet oh gejet...kalau lah harga ko 20 sen semua aku beli...hahaha...

aku gi time hari sabtu di temankan oleh mak aku...stedi kan kuar dgn mak...aku bukan apa...aku terjua sgt nak gi sana sebab nak dgr talk pasal weding photographer dari Jidin... otai gak ni dalam bidang photography...dia di jadual kan jam 1.30 start dia punya sesi...so aku sampai dalam pkl 1.15...sempat la lagi...ada 15menet lagi...tapi bila sampai, si penjaga pintu masok bagi la pemplet kat aku...kat situ ada timetable sesi talk tu...eh...pkl 2.45pm? dah tuka plak dari pkl 1.30...hurm...aku pelik plak...xpe ar...aku jlan2 je dulu...

teruja...teruja...terujaa...homaigoooooshhhh!!!! NIKON, CANON, OLYMPUS, SONY...nama nama besaq dalam dunia camera sudah ada kat depan mata aku...semua nya boleh di cuba...nyum nyum...(aku lupa terus pasai talk weding photog) jala jalan...jumpa olympus dulu...alaahh...aku xminat...tgk belakang dia..eh! NIKON!!!
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs442.ash2/71594_449539597981_719487981_5529106_3346920_n.jpg
tanpa buang masa aku teruih mencuba si meriam nikon ni!! gile gedabak gempak gile aku terai...perghhh...gila bak hiaannggg!!d300s, d700 aku dah terai!pergh!! teruja gila bhaiii!!sekali lense meriam portugis punya dia pasang...memang teruja gila!!! aku rasa aku macam tgh snap gambar EPL...(da la pakai baju man utd) pergh...memang teruja ok...ok lah...cukup lah tu...kita ke booth sebelah plak...tali merah2...ooo...canon...hurm...aku tgk2 orang belek2 canon eos 60d...skrin dia boleh flip2...felamak...cool gila...pegi la depan kejap...eh...lense putih! xada orang pegang!!aku terus serbu!!!
FULAMAAAKKKK!!!!!!!!!! 1D Mark IV siot!!!skali lense putih!!!gila kentang bhaaiii!!!1st time pegang siot!!!!(aku jakon kan?) perghhh!!!BERAT GILA DOW!!!dalam hati aku berkata...macam mana la diorang leh usung bendealah ni merta hilir...berat kot...aku nak stay fokus pon payah nak tahan ketaq2...hahaha...gila lah...1st time pegang benda RM40,000 dalam tangan...teruja bak hiang...aku main snap sana snap sini...orang belakang dah EHEM EHEM dah ni...aku wt donno je...agak 10 menet gak la aku main2...mak aku dah bosan kot tunggu kat tepi aku...orang belakang makin ramai beratur...syok gila pekena depa...hahhaha...ok...dah la...kita jalan la...

jalan punya jalan...aku singgah kat booth kedai print gambar ni...abang, abang hensem la ari ni...pakai baju man utd lagi...abg print la gambar kat kedai kami...saya bagi diskaun baik punya kat abg tapi abg kene la pilih nak mana satu...sya bagi abg 3 pilihan...
1. print gambar saiz besar dapat less 40%
2. print 100 keping 4r dapat RM**
3. buat custom album dapat less 40%
so aku reply "ok la dik...saya nak pilihan no 2"

malas nak singgah lama2 lagi nanti lagi banyak mereka ofer...aku xnak menjatuhkan bisnes orang lain...kemudian aku terberhenti seketika...eh ada jual hardisc? eh ada western digital? eh jenis eliment? eh...tokey...i nak beli satu la k...nah duitnya...fuhhh...akhirnya aku dapat pegang HDD aku sendiri...lama aku pendam...dapat jugak...lepas ni dslr plak...oh yeah...

jalan jalan...aku tgk jam dah pkl 2.45...eh! JIDIN!! cepat2 aku gerak ke room no 1...sampai je...
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
dah habis? skang yg aku masok dah sesi talk orang lain??bahasa lain???ok...aku sedih...pasrah gila...hurm...jalan dgn terhuyung hayang...xpe la...aku ada hakdis baru...balek nanti nak donlod prison break s1 sampai s4...

-tamat-


p/s - aku tgk kat sana, "orang2 kita" masih tak setanding kuantiti "mereka" yg hadir...adakah mungkin "orang2 kita" ni sengaja low profile atau ada job wedding? LOL...chill...apa2 pon mertabatkan photographer negara Malaysia

0 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)