Apr 19, 2011

Rahsia Bookmark Saya

3

http://greenasathistle.files.wordpress.com/2007/12/bookmark.jpeg

ok...hari ini jom kita bercerita mengenai bookmark...apa itu bookmark? mengikut kamus dewan bahasa dan pustaka, secara ringkasnya bookmark adalah sama maksud dengan tanda buku/penanda buku atau secara teorinya adalah untuk menanda mana-mana halaman buku untuk tatapan kita...(stedi)

kalau di alam teknologi ini bookmark ini boleh di istilah kan sebagai penanda atau shortcut utk ke pautan yg kita simpan dengan sekali klik sahaja tanpa menaip di address bar...woha! semudah 1 2 3...

bagi aku, bookmark ni mempercepatkan kerja aku sebanyak 2 saat...sebab hanya perlu drag mouse dan klik pada bookmark yg aku save dan TADA!...terus sampai ke website yg aku idam-idamkan :)

bookmark yg wajib aku simpan :
1. www.facebook.com/hendrastar
2. www.kronik.org
3. www.300mbfilms.com
4. www.lowyat.net
5. www.malaysiakini.com
6. www.fotomedia.com

so apa pula korang punya bookmark yg selalu korang save?? :D

ecah
paan

3 cemuhan:

owh, bookmark lana sangat la banyk, siap buat folder khas untuk urusanku (mengandungi website ptptn, website celcom, dll), folder khas banking online(senang nk check gaji muahaha) dan baaaaanyak lagi ^^

woha...banyak mmg banyak...tp ni kiranya yg wajib la bg sy...ehehe..kalau nak listdown kan mmg berjela2 la jawapannya...ehehe...

hahaha... fb, twitter, gmail, hotmail, nuffnang, cimbclick, bimb, bharian, utusan, dll... ;p

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)