Oct 6, 2010

Gadjet Sungguh Membencikan

0

pagi pagi aku hirup udara nyaman...angin sejuk2 membuatkan aku kurang selesa...di dalam lrt penuh sesak berhimpit himpit...terpaksa di himpit lagi oleh seorang makcik yg muka sungguh "tak tahu apa apa"...dalam hati ku berkata...makcik, lrt ni da la penuh...pastu nak berhempit2 lagi...dah tu tolak2 aku guna badan dia...ingat main ragbi ke makcik?dah tolak2 aku yg sedang terhimpit, si makcik ni plak memuat ruang dia sendiri...aku tgk dia rasa macam selesa je dgn ruang yg boleh bernafas banyak sikit daripada aku...

ahhh...pedulikan makcik tu...yg penting perut aku bergelora...aku nak cepat tiba di pangkalan pejabat...aku bengang dgn keadaan lrt putra yg kadangkala sungguh menjengkelkan akibat kerosakan dan kesesakan di stesen berikutnya...kenapa harus tergendala ketika rush hour??mana mekenik mereka??mana ingineer mereka??belum masuk office ke time pagi2 tu??aku rasa macam buat moonwalk atas escalator...lenguh pinggang...

bila tiba area kg baru baru la rasa lega sikit...orang semakin kurng...so aku boleh la bershuffle kat tengah2 lrt...lengang sikit...menari dgn sepenuh hati...tapi tiba tiba aku ternmpak...HTC LEGEND orang tu pegang...orang tu!!orang lelaki tu!!!damn!!aku malas nak pandang sana lagi...aku nak pandang kanan plak la...oh kanan...ooo..pandang kanan...peweeettt...amoi!eh...ehhh...dia pegang apa tu...pegang apaaa???HAH!! IPHONE 4...tiuu!!!

*fakta - ramai orang sanggup menghabiskan duit demi membeli gadjet yg terbaru dan terkini

otak aku dah tak keruan...dalam publicbank rm264...dalam maybank rm24...dalam poket rm100++ tak igt sgt...dalam kepala dslr...dalam kepala lagi eh terjuma jerung kaler merah...siot je kan...duit ni betul2 xadil...cepat sgt abis...

pagi tadi dalam aku menguap menguap...aku bukak la google...tekan iphone 4...eh...digi atas skali...


persetankah semua ini??rm58 sebulan utk iphone 4??betul ke ni??kalau betul, sila lah reply komen sikit ya...tolong...tolong...aku memerlukan jawapan...

badan yg metelik...skrin yg besar 3.5'...bak kata ap, layan movie kat hp je skang ni...aplication yg macam setan punya banyak..

http://osxdaily.com/wp-content/uploads/2010/06/iphone-4-pricing2.jpg

hmm...aku rasa belum sampai seru nye lagi...tapi aku sedang menyeru dia datang kepada ku...aku memerlukan gadjet baru...oh...jahanam...aku memerlukan rm1500 secepat mungkin...ada banyak 2nd dslr menanti aku...nafsu aku betul2 tergugat sebab ada orang ofer aku nikon d50 + 55mm dgn harga bawah rm1500...buleh nego...tapi...tapi...tapi...duit aku ada ke banyak tu sekarang???aku sungguh benci...bak kata ramones take the pain away...aku perlu membuang kesakitan ini dgn serta merta...buang dgn membuang masa tanpa mengeluarkan duit...buang masa dgn cara mengupdate blog...

*kadang kadang update blog ni boleh meredakan kesusutan...

hari ni aku puasa 6 utk hari yg ke-4...so ada 2 hari lagi...dan 2 hari lagi tamat lah syawal...so?teruskan perjuangan...

p/s - ingat ya...saya nak tau answer mengenai iphone 4 digi tu...

0 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)