Apr 27, 2011

dslr

0

yeah...aku tau fenomena remaja sekarang...bukan lagi pada hp...bukan lagi pada mp3...bukan lagi pada kasut yang berlampu lampu pabila di pijak pijak...tetapi 4 huruf yg panjang maksudnya...DSLR (digital single-lense reflex)...harga dia juga mencecah 4 angka...tapi ada kalanya bila di campur dengan eksesori yg lain termasuk dengan speedlight dengan lense 70-200mm f2.8...mau angaka 4 berubah menjadi 5...


yang peliknya, dari mana la budak2 remaja ni dapat duit? aku memang pelik jugak la...aku yang dah kerja selama 8 bulan ni pon terkedek2 nak hidup...ini kan BOM! sekali budak2 umur 18 tahun ada Nikon d90 yg harganya rm3500...aku pon nak tau jugak rahsia budak umur 18 tahun tu boleh cekau duit rm3500 tu utk beli sebijik dslr...


mungkin agaknya trend sekarang bila keluar di bandar, gantung sebijik dslr atau melilitkan strap dslr tu di lengan mungkin boleh menyebabkan hati orang tersebut berasa bangga walaupun tak tau basic dan setting dslr itu sendiri...yeah...diorang akan mempertahankan "break the rule"...tapi adakah mereka tau apakah "rule" tersebut?


saya baru lagi dalam dunia dslr...dan saya masih belajar secara teori walaupun secara praktikalnya sy tidak mempunyai dslr...

0 cemuhan:

Post a Comment

Segala komen dari anda amatlah dihargai :)